"Kogut domowy" Natasza Socha

Kochani
Dziś przychodzę do Was z książką Nataszy Sochy "Kogut domowy". Książkę kupiłam już dawno temu, jakoś zaraz po premierze, ale nie miałam czasu jej przeczytać. Teraz gdy czekałam na książkę od wydawnictwa postanowiłam nadgonić troszkę swój stosik i przeczytać ją.



Kogut domowy ma trzy córki oraz żonę, która robi karierę. On sam musiał pożegnać się z pracą w bankowości, zrezygnować z hobby i zapomnieć o eleganckich garniturach.
Kogut domowy ma czterdzieści trzy lata, na imię Jakub i doskonale wie w ilu stopniach należy wyprać wełniane skarpetki. Lubi gotować, pleść warkoczyki i ma czasem pomalowane paznokcie. Nie lubi jednak zapachu romansu, który coraz intensywniej spowija jego żonę...
(źródło: www.empik.com)

Tytułowym kogutem domowym jest Kuba - mąż i ojciec. W chwili, gdy go poznajemy pracuje w banku, lecz w wyniku redukcji etatu zostaje zwolniony. Podłamany, przez tydzień oszukuje żonę, że chodzi do pracy lecz w końcu się przyznaje. Żona - Berenika bierze sprawy w swoje ręce i prosi szefa o zwiększenie wymiaru godzin do całego etatu. Jakub zostaje w domu i zajmuje się dziećmi. Zadanie nie należy do łatwych, ale jest on zdeterminowany aby wykonać je jak najlepiej. Natomiast jego żona coraz lepiej czuje się w pracy. W szczególności gdy do jednego z projektów zostaje zatrudniony współpracownik Makary. Jest ona nim zachwycona. Czy praca przerodzi się w romans? Jak zareaguje na to Kuba? Czy ich szczęście domowe nadal będzie  trwało? Przeczytajcie koniecznie...

"Priorytety bowiem zmieniają się w zależności
 od sytuacji, w jakiej się człowiek znajduje."

Głównych bohaterów poznajemy jako typową rodzinę. Ona - siedząca w domu, zajmująca się dziećmi, pracująca na 1/3 etatu. Gdy następuje zamiana ról Nika rozkwita. Pracuje na pełen etat. Gdy poznaje Makarego bardzo szybko zapomina o roli żony i matki. Jest w stanie wymyśleć każdą wymówkę aby tylko spędzić więcej czasu z kolegą z pracy. Natomiast on jest typowym współczesnym mężczyzną. W chwili gdy go poznajemy bardziej jest zainteresowany pracą niż rodziną. Z dnia na dzień musi zmierzyć się z rzeczywistością i z prowadzeniem domu. Początkowo nie może się w tym odnaleźć, ale później coraz lepiej mu idzie.

"Bez pieniędzy wszystko staje się trudniejsze, nawet zakup kawałka tiulu, 
ale czy rzeczywiście był bardziej szczęśliwy wtedy, kiedy golił się codziennie
rano i dobierał krawat pod kolor koszuli?"

Książka "Kogut domowy" jest idealną książką na zimowy wieczór. Czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie. Autorka ma ogromny dar ponieważ w książce pełnej humoru możemy doszukać się prawdy o rzeczywistości. W dzisiejszych czasach większość rodzin funkcjonuje w taki sposób, że traktują dom jak "hotel" i zapominają o swoich dzieciach i współmałżonkach. Często drugie połówki budzą się za póżno, aby móc uratować swój związek i swoją rodzinę. Kolejnym aspektem, jaki autorka poruszyła jest zajmowanie się domem przez mężczyzn. Bardzo często nam kobietom wydaje się, iż zrobimy coś lepiej. Dajmy Panom się niekiedy w domu wykazać i pochwalmy ich za tę pracę. Oni też czasem chcą się poczuć dowartościowani.


"Komplementy zawsze dodają skrzydeł,
nawet jeśli są ciut banalne"

Osobiście książkę wszystkim polecam i czekam na kolejne książki autorki.


Moja ocena książki: 9/10

Tytuł: Kogut domowy
   Autor: Natasza Socha
Wydawnictwo: Pascal
 Data premiery: 18.04.2018
Liczba stron:368
 
Czytaliście tę książkę? Podobała Wam się? 

Komentarze

  1. Bardzo cenię sobie książki Nataszy Sochy. Tej jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jeszcze nie czytałaś to polecam. Koniecznie przeczytaj :) pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny

      Usuń
  2. Bardzo miło wspominam lekturę tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Ja żałuję że dopiero teraz ja przeczytałam :) pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny

      Usuń
  3. Chętnie poznam tę powieść, to moje klimaty czytelnicze ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę kojarzę, ale na chwilę obecną nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki Nataszy, ta też była świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O książce było kiedyś głośno i rzuciła mi się w oczy, jednak nie miałam okazji jej poznać. Widzę, że zrobiła na Tobie wielkie wrażenie. W takim razie muszę ją przeczytać i ja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie czytam i ciekawa jestem jaki będzie koniec tej historii!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pewna, że to lektura idealna dla mnie! Mam nadzieję, że wkrótce będę miała okazję ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nic nie czytałam tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię p. Sochę, ale tej książki nie widziałam - muszę przeczytać.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)