"Adam" Agata Czykierda - Grabowska

Kochani !!!

Przed przeczytaniem tej książki wiele czytałam Waszych pozytywnych opinii na jej temat. Stwierdziłam, iż będzie ona idealna do biblioteki, którą prowadzę w szkole zawodowej i na początku września ją zamówiłam.  Oczywiście od razu jak przyszła do szkoły zabrałam się do jej czytania aby wiedzieć czy faktycznie jest warta polecania i czy może być czytana przez młodzież

  
Co można o niej przeczytać:



W miłości, jak w bajkach, wszystko jest możliwe.

Adam nie zaznał w życiu szczęścia. Po trudnym dzieciństwie i tragicznej śmierci matki trafił do domu tymczasowego, żeby doczekać osiemnastych urodzin. Później miał być zdany sam na siebie, sam stawiać czoła swoim lękom, koszmarom i niebezpieczeństwu, od którego nikt nie mógł go uchronić. Nie spodziewał się, że los postawi na jego drodze dziewczynę o zielonych oczach i wielkim sercu, które czuje zbyt mocno. Nie wiedział, że ona także skrywa bolesną tajemnicę, której dotychczas nikomu nie wyjawiła. Nie mógł przewidzieć, że zrodzi się między nimi miłość – czysta i młodzieńcza, ale też namiętna i obezwładniająca. Miłość, która uratuje ich na tysiąc różnych sposobów.

Tytułowy bohater - Adam, w chwili gdy go poznajemy ma 17 lat i po wielkich przeżyciach z dzieciństwa trafia do rodziny w której poznaje bezimienną dziewczynę. Dziewczyna ma 16 lat i jest córką ludzi, którzy przygarniają dzieci po  przejściach . Rodzice bardzo dbają o to aby dziewczyna i Adam nie zbliżyli się lecz już od pierwszych chwil bezimienna bardzo intryguje chłopaka. Para wyjawia sobie najboleśniejsze i największe sekrety zbliżając się przy tym do siebie. Gdy Adam kończy 18 lat nagle znika, ale czy ich miłość zniknie....przekonajcie się sami czytając tę książkę.

Agata Czykierda - Grabowska sprezentowała czytelnikowi karuzelę uczuć. "Adam" jest to historia pełna bólu, cierpienia, ale także skrytej miłości i pragnienia względem drugiej osoby. W książce ukazane są ludzkie problemy, które w rzeczywistości i w tempie życia ciężko zauważyć osobom, które nie mają z tym styczności. Ja do tej pory też się nie zastanawiałam nad tym jaki ból i pustkę w sercu czują osoby, które są okropnie traktowane bądź niezauważane przez własnych rodziców lecz po tej książce długo o tym nie mogłam zapomnieć i bardzo długo się zastanawiałam czy też byłabym taka silna jak bohaterowie książki.

Bohaterowie tej historii to przede wszystkim młodzi ludzie, zatraceni w swoich problemach i trudnościach szukający przede wszystkim miłości, szczęścia, czułości, a także niekiedy uwagi ze strony najbliższych. Tajemniczości tej historii sprzyja miejsce w którym rozgrywa się akcja czyli dom na uboczu wśród lasów i jeziora.

Ta książka wciągnęła mnie od samego początku i nie mogłam się od niej oderwać, aż do samego końca. Jest napisana piękną polszczyzną pełną opisów przyrody, uczuć. Dzięki takim opisom czytelnik może wejść głębiej w uczucia jakie targają bohaterów, a także poczuć klimat miejsca w którym rozgrywa się akcja. Historia sama w sobie jest z jednej strony smutna, ale także pełna ciepła i szczęścia. Gdybym miała ją zakwalifikować do jakiegoś gatunku to nie umiałabym ponieważ troszkę jest tam romansu, troszkę kryminału, trochę obyczajówki.

Musicie koniecznie tę książkę przeczytać. Zostanie na długo w waszych myślach.

Moja ocena książki: zdecydowanie 10/10

Dane techniczne:

Tytuł: Adam
Autor: Agata Czykierda - Grabowska
Wydawnictwo:OMG Books
 Data premiery: 18.07.2018
Liczba stron: 448

A wy czytaliście tę książkę? Podobała wam się?





Komentarze

  1. Książkę mam na liście do przeczytania 😉.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też polubiłam tę książkę, może nie byłam nią aż tak bardzo zachwycona, ale to dobrze napisana, choć trudna historia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki, ale może to zrobię :) jak widać, jest warta uwagi.

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna poluję na tę książkę i zawsze było nam nie po drodze, ale po tej recenzji muszę się za nią zabrać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam i nie mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię książki autorki, a po tą na pewno sięgnę.
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)