"Karuzela" Paulina Świst

"Karuzela" jest pierwszą częścią kolejnej serii Pauliny Świst. Poprzednia seria wzbudziła ogromne emocje i spotkała się z dużą przychylnością ze strony czytelników.


Co możecie przeczytać na okładce?

Dwoje młodych adwokatów, Piotr i Olka, przyjaźni się od studiów. Są uwikłani w kompletnie nieudane małżeństwa: mąż Oli jest hazardzistą z upodobaniem rozpuszczającym jej pieniądze, żona Piotra leczy się po załamaniu nerwowym. Między Olką i Piotrem nawiązuje się romans, który jeszcze bardziej komplikuje ich i tak trudną sytuację. Żeby była jasność: żadne z nich nie jest kryształowe. Olka ma problem z używkami, Piotr wyjątkowo łatwo ulega wdziękom kręcących się wokół niego dziewczyn. Łączy ich nie tylko uczucie, ale także chęć zrobienia wielkich pieniędzy. Korzystając z prawniczej wiedzy i kontaktów w przestępczym półświatku rozkręcają karuzelę podatkową. Pieniądze płyną wartkim strumieniem, wszystko idzie jak po maśle – ale tylko do czasu. Ktoś pękł, ktoś sypnął, ktoś poszedł na współpracę z wymiarem sprawiedliwości. Olka trafia do więzienia, Piotr ukrywa się na Śląsku. Marzenia o bogactwie prysły… ale czy na pewno? Wiele się jeszcze może wydarzyć, zwłaszcza że do gry wkraczają Lilka i Kinga…
 (źródło: www.empik.com)

 Głównymi bohaterami książki są Ola i Piotr - para przyjaciół, którzy poznali się na studiach prawniczych. Oboje są w nieudanych małżeństwach. Postanawiają zapomnieć o swoich problemach rodzinnych i rzucić się w wir grupy przestępczej zorganizowanej wokół podatku VAT.  Piotr dowodzi tym biznesem, a Ola i Teo są jego współpracownikami. Lecz jak to bywa w życiu biznes przyciąga Olę i Piotra do siebie i oprócz interesów i przyjaźni łączy ich ostry seks. Zapominają o swoich małżeństwach. Lecz pewnego dnia wszystko się sypie. Ktoś ich wydał, Piotrowi udaje się uciec lecz Olka ląduje w więzieniu. Dzięki pomocy przyjaciół pary Olce udaje się wyjść na wolność. Lecz czy uda się uciec przed przeszłością? Jakie losy czekają Olkę i Piotrka? A przede wszystkim kto ich wsypał? Dowiecie się czytając tę książkę...

Historię tej pary poznajemy na dwóch płaszczyznach. Książka zaczyna się w momencie, kiedy do mieszkania Piotrka wpada policja i jemu udaje się uciec natomiast Ola idzie do więzienia. Ta część zostaje przerwana i od razu po tym rozpoczyna się historia od początku powstania "Karuzeli". Czytelnik poznaje całą historię,  która doprowadziła do aresztowania Olki. 

Bohaterowie książki są bardzo dobrze wykreowani. Mają mocne charaktery, są barwne.
Cechuje ich cięty język, który można zaobserwować w dialogach jakie pojawiają się między nimi. Ostry język bohaterów powoduje to, iż od pierwszej strony nadają oni charakter całej akcji,a przy tym budzą sympatię czytelnika. Bohaterowie drugoplanowi też dodają pikanterii całej akcji i bez nich tej historii by nie było.

Narracja w książce jest pierwszoosobowa. Książka nie jest podzielona na rozdziały, są to krótkie przemyślenia Olki, przeplatane przemyśleniami Piotrka, które złączone w całość tworzą świetną historię.

W tej historii pojawia się dużo scen erotycznych, które dodają pikanterii. Nie są one głównym tematem książki lecz pojawiają się jako tło i dają nam pewien obraz. Akcja książki jest bardzo dynamiczna, nie ma czasu się nudzić jednak czytając można zauważyć jak powoli rodzi się więź uczuciowa pomiędzy głównymi bohaterami. .

Język jest prosty więc nie wymaga myślenia. Nie ma w książce zwrotów prawniczych więc wszystko można zrozumieć. Jedynym minusem jak dla mnie było za dużo wulgarnych słów, które niekiedy czytelnikowi mogły przeszkadzać.
 
Książkę czyta się jednym tchem. Jest idealna na jeden wieczór

Bardzo wiele czytałam opinii o tej książce niekoniecznie pozytywnych ale przyznam szczerze, że mi książka się podobała i na pewno przeczytam dalsze części :)

Moja ocena: 7/10

Dane techniczne:


Tytuł: Karuzela
Autor: Paulina Świst
Wydawnictwo: Akurat
Data premiery: 14.11.2018
Liczba stron: 319
 
Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Akurat i Business and culture

A wy planujecie tę książkę przeczytać?
 
 




Komentarze

  1. Ciekawa opinią. Ja również spotkałam się ze skrajnymi opiniami, dlatego waham się czy sięgnąć po tę książkę. Czytałam "Prokuratora" i "Komisarza" i w nich najbardziej przeszkadzały mi wulgaryzmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z tobą zgadzam. Wulgaryzmów powinno być mniej. Mi one trochę przeszkadzały w czytaniu. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  2. Nie znam jeszcze twórczości autorki, natomiast nie jestem przekonana, czy chcę zacząć właśnie od tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa tej książki :D A szczególnie zakończenia ;) Zachęciłaś mnie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie fabuła zaciekawiła. Z chęcią poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka bardzo w moim guście. Idealna do relaksu na zimny wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze książek autorki. Muszę nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro masz zamiar przeczytać więcej, książka faktycznie musi być dobra. Ta okładka już nieraz mignęła mi przed oczyma. Niekoniecznie miałam na nią ochotę, ale teraz muszę się nad tym naprawdę zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ten tytuł sobie odpuszczam,mam za dużo do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam jedną książkę tej autorki i była w miarę okej, kiedy może przeczytam również tę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie nadrobiłam jeszcze poprzedniej serii autorki, a tu już nowa książka. Za jakiś czas na pewno nadrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę musiała nadrobić :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nazwisko autorki raczej popularne, tak samo jak jej poprzednia seria :) niestety nie mam na nią ochoty, ale po tę jestem skłonna sięgnąć.

    Pozdrawiam,
    ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. :) Wracam na Twojego bloga i również dodałam Cię do obserwowanych. Mamy podobne gusta książkowe, więc myślę że obie miło spędzimy u siebie czas.

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam nazwisko autorki, ale nie miałam przyjemności (bądź nie) poznać jej ksiązek :) Może kiedyś :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem czy to pozycja dla mnie ale zachęciłaś mnie ;p i może kto wie ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie ma więc innego wyjścia jak przeczytać samemu!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)