"Namiętność pachnąca terpentyną" Anna Kasiuk






Sabina to czterdziestoletnia kobieta „na zakręcie”. Choć jej mąż Jeremi, utalentowany malarz, zmarł wiele lat temu, a życie zawodowe kobiety jest od dawna ustabilizowane, właśnie teraz odkrywa, że wszystko, co najważniejsze, przecieka jej przez palce. I postanawia o to zawalczyć. Po śmierci ukochanego, zajęta walką o przetrwanie swoje oraz córki, zapomniała, czym jest namiętność, ale kiedy w domu pojawia się Jakub, student malarstwa, Sabina przypomina sobie, jak podniecający może być zapach terpentyny.
(źródło: www.empik.com) 

Główną bohaterką książki jest Sabina, czterdziestoletnia wdowa i matka. Z zawodu jest nauczycielką francuskiego natomiast już od wielu lat jej największą pasją jest pisanie. Jest wziętą autorką kobiecych powieści. W wieku szesnastu lat została matką, a pięć lat później jej mąż Jeremi umarł. Musiała poradzić sobie sama z utrzymaniem córki i domu. Do dnia dzisiejszego, a już minęło 20 lat, nie może sobie poradzić ze stratą ukochanego.  Pewnego dnia po przyjeździe z Bieszczad jej córka Anita przedstawia jej swojego kolegę - Jakuba. Jest on  studentem. Sabina od razu wpada mu w oko. Czy Sabina ma szansę jeszcze na miłość? Kto pojawi się u jej boku? Przeczytajcie koniecznie...

"Kiedy nadejdą trudne dni, muszę znaleźć pozytywną myśl,
jakieś dobre wspomnienie i trzymać się go. 
Za wszelką cenę nie wypuszczać z rąk tego okrucha."

Z twórczością Anny Kasiuk zetknęłam się dopiero przy okazji czytania tej książki. Wiele razy chciałam sięgnąć po książki autorki, lecz zawsze brakowało czasu. Muszę przyznać, iż chcę jak najszybciej to zmienić bo styl pisania autorki bardzo przypadł mi do gustu. 

Wracając do historii wykreowanej przez autorkę, już od samego początku czytelnik wchodzi w emocje bohaterów. Na początku nie rozumiałam zafascynowania Sabiny, Jakubem, który jest w wieku jej córki. Było to dla mnie niezrozumiale, lecz później zdałam sobie sprawę, iż on jej bardzo pomógł. Odnalazł w niej kobietę, jej piękno i seksapil. Ona traktowała to tylko, jak przelotny romans, lecz dla niego to była poważna sprawa. Być może pierwszy jego poważny związek.

"Miłość, jak wiele ma obliczy. Nie zastanawiamy się nad tym,
dopóki na naszej drodze nie zostanie postawiony ktoś, kto
zdoła zatrząść naszym światem"

Autorka w swojej książce porusza wiele ciekawych i trudnych problemów współczesnego świata. Temat odmienności seksualnej, dyskryminacji czy relacji rodzica z dzieckiem nie jest łatwy i nie każdy decyduje się na jego poruszenie. Nie ma też w niej zbędnych opisów. Wszystko jest poukładane i tworzy logiczną całość.

"Przekuj swoją tęsknotę i stratę w siłę"

"Namiętność pachnąca terpentyną" jest zaliczana do książek obyczajowych, ale o charakterze erotycznym. Nie ma przesadnych i niesmacznych scen seksu. Wszystkie doznania fizyczne przedstawione są w sposób bardzo emocjonujący i pobudzający wyobraźnię czytelnika. 

"Życie jest jak kielich, z którego każdy
ma prawo czerpać tyle, ile podpowiada 
mu jego pragnienie"

Książka idealnie nadaje się na jeden wieczór. Polecam :)

Moja ocena: 8/10


Dane techniczne:

Tytuł: Namiętność pachnąca terpentyną
Autor: Anna Kasiuk
Wydawnictwo: Novae Res
Data premiery: 07.11.2018
Liczba stron: 392

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Novae Res

A wy czytaliście tę książkę? Podobała się wam?


Komentarze

  1. Książka już czeka na moim czytniku, więc na pewno, wkrótce po nią sięgnę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię powieści obyczajowe, a jeśli pojawia się do tego klimat erotyku... Książka ma szansę trafić w mój gust. Dobrze, że są także wyczuwalne emocje bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki, ale zapowiada się bardzo ciekawie :D Chętnie się z nią zapoznam :D
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Chwytliwy tytuł :) może kiedyś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie jest to najlepsza książka autorki. Jest to książka pełna emocji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę się jej obawiam, ale nie mówię nie :)

    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna powieść, bardzo miło ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz widzę tą pozycję, mimo ciekawego opisu jakoś do końca mnie ona nie przekonuje :)
    Pozdrawiam Grovebooks

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem bardzo ciekawa tej pozycji! Miałam już styczność z twórczością autorki, dlatego wiem, że to lektura idealna dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba muszę się za nią rozejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam i jakoś do mnie słabo przemowiła

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)