"Powiedz tak" Anna Szafrańska

Witajcie Kochani

Dziś przychodzę do Was z moją opinią na temat książki, która, jak się okazało jest drugą częścią losów Stefanii Trockiej. 
Jest to książka "Powiedz tak" Anny Szafrańskiej





Główna bohaterka - Stefania Trocka mieszka w Drzewicy wraz ze swoim chłopakiem Michałem oraz jego pięcioletnią córką Melą. Są bardzo szczęśliwi, a Stefcia idealnie odnalazła się w nowej roli. Para się zaręcza, a Mela traktuje Stefę, jak swoją mamę. Sielanka jednak nie trwa wiecznie, gdyż zaczyna ich dopadać przeszłość. Rodzina Michała nie akceptuje dziewczyny, a biologiczna matka Melanii zaczyna sobie o niej przypominać. Dodatkowo dochodzą problemy finansowe Agi i Pawła, które dotykają także głównej bohaterki. Czy będą szczęśliwi? Co jeszcze stanie im na drodze do szczęścia? Przeczytajcie....

"Bo w końcu do mnie dotarło, czym jest siła miłości.  Bo miłość to nie ból i rozczarowanie, jak mi się przez lata wydawało. To nadzieja, niezbadane pokłady ciepłych uczuć, zaufanie i nieopisana pewność, że nie zostanę odepchnięta ani pozostawiona samej sobie" 

Już sama okładka przyciąga wzrok czytelnika. Jest bardzo delikatna, zachowana w kolorach szarości. Widnieje na niej kobieta, która jak się można domyślić jest na etapie podejmowania życiowych decyzji. Dodatkowo cytat, który umieszczony jest na okładce sprawia, iż czytelnik jeszcze bardziej jest nią zaciekawiony.
Autorka, w swej książce pokazuje nam problemy życia codziennego. Nie zawsze jest tak, jak sobie wymarzymy tzn, że poznamy idealnego chłopaka, który nie ma żadnych zobowiązań oraz że jego rodzice nas od razu bardzo polubią. Dla młodej dziewczyny, która poznaje rodzinę drugiej osoby jest to ciężkie i często bije się z myślami czy dobrze robi, czy jak nie "wyjdzie" ten związek, a dziecko się przyzwyczai do niej to jak ono na to zareaguje. 

Nasza bohaterka jest osobą bardzo mocną z charakteru. Umie stawić czoła nawet największym przeciwnościom losu. Z drugiej strony daje się poznać, jako osoba bardzo ciepła. Traktuje córkę Michała jak swoje własne dziecko. Nie raz widzimy, że skoczyłaby za nią w ogień. 

"No i czym by było życie bez Melanii? Nie przypuszczałam, że można tak kogoś pokochać. Dogłębnie i z miejsca. Jak na pstryknięcie palcem. Nawet nie potrafię opisać tego uczucia, a ponoć jestem elokwentna i wygadana. To po prostu palące uczucie gdzieś w okolicach serca, które rośnie z każdym oddechem i rozsadza od środka"

"Powiedz tak" to przepiękna historia o miłości. Nie tylko o tej, która jest między kobietą a mężczyzną, ale także o rodzicielskiej, do drugiego człowieka. Historia niekiedy wzruszająca, a niekiedy doprowadzająca człowieka do śmiechu. Bohaterowie przedstawieni są w  sposób bardzo realistyczny przejawiający niezwykle duży wachlarz emocji. Dzięki temu czytelnik może odczuwać to, co oni przeżywają.

Styl autorki jest bardzo lekki i przyjemny, a to niezwykle trudne jest przy pisaniu takiej historii. Czytelnik nie nudzi się po kilku stronach, lecz jest coraz bardziej zaciekawiony co kryje się dalej. 

Osobiście czytając tę książkę miałam wrażenie, że jest ona napisana o mnie. Mam bardzo podobną sytuacją, jak bohaterka i wydaje mi się, że jestem jeszcze bardziej wstanie się wczuć w jej emocje.  

Polecam ją do przeczytania i z chęcią przeczytałabym dalsze losy Stefci :)

Moja ocena książki: 9/10


Dane techniczne:

Tytuł: Powiedz tak

  Autor: Anna Szafrańska
Wydawnictwo: Novae Res
Data premiery: 10.07.2019
Liczba stron: 510

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Novae Res



Komentarze

  1. Wolałabym zacząć od pierwszej części. To niesamowite odnaleźć na kartach danej książki samą siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszą część na pewno niebawem przeczytam. Dla mnie to też była dziwna sytuacja, że czytałam trochę własną historię :)
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
    2. Powiem Wam, że pierwsza część jest słabsza według mnie, więc nic nie stracicie jeśli pozostaniecie przy tym drugim tomie ;). W powieści "Właśnie tak!" Stefania jest bowiem wyjątkowo irytująca, a w tej części już widać jak dojrzała, a i styl się poprawił autorce ;).

      Usuń
  2. To, że odnalazłeś w tej książce cześć własnej historii, dodatkowo zachęca mnie do tego, by po nią sięgnąć. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś. Nie ma to jak na kartkach książki odnaleźć historię podobną do swojej. Chyba jest to trochę dziwne jak i motywujące.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tą serię. Jest idealna na poprawę humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obydwa tomy bardzo mi się podobały :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie :) Może kiedyś po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  7. O, tak. Jeżeli można przeczytać książkę, która w jakiś sposób tłumaczy podobną sytuację, jaką my obecnie przeżywamy, albo jeżeli bohater jest nam podobny, od razu lepiej czyta się taką lekturę i bardziej się ją przeżywa. Może nie jest to książka dla mnie, ale ufam, że jest ciepła i dobrze napisana :).
    Pozdrawiam.
    http://demoniczne-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że dam tej książce szansę, poprzedniej części również. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę czytałam i mam o niej dobre zdanie. U Ciebie dodatkowo podobna sytuacja - patrz jaki zbieg okoliczności :) Cieszę się, że siebie tutaj odnalazłaś. Takie książki są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)