"Milion nowych chwil" Katherine Center

Kochani

Dzisiaj chciałabym wam przedstawić moją opinię na temat książki "Milion nowych chwil", którą otrzymałam od wydawnictwa.



Niezapomniana historia miłosna, która pokazuje, że nawet w najtrudniejszych okolicznościach jest miejsce na chwile radości

Piękna i pełna mocy powieść o przetrwaniu (...)
Poruszająca fabuła, bohaterka, z którą łatwo się utożsamić, romantyczna historia miłosna, zabawne dialogi i odpowiednia dawka czarnego humoru czyni z tej powieści fantastyczną feel good novel.
(źródło: www.empik.com)

Główną bohaterką jest Margaret, która w chwili, gdy ją poznajemy jest szczęśliwą młodą kobietą. Ma piękne mieszkanie, niedługo ma dostać wymarzoną pracę, a także czeka na oświadczyny swojego narzeczonego. Pewnego dnia marzenia się spełniają. Jej chłopak, który niedługo ma zdać egzamin i dostać licencję pilota, zabiera ją w podróż samolotem i się jej oświadcza. Jednak lot nie kończy się szczęśliwie. Co się wydarzy podczas lotu? Jak ta sytuacja wpłynie na resztę życia bohaterki? Przeczytajcie koniecznie...

"Nie ma sensu oglądać się za siebie. Wiem, co znaczy walczyć, upadać i znów stawać do walki. Wiem, jak żyć w zgodzie ze sobą. Wiem, jak rozkoszować się każdym przytuleniem, każdym porannym pływaniem, każdą jazdą na koniu o zachodzie słońca, każdym łaskotaniem, każdym posiłkiem, każdą ciepłą kąpielą i każdą chwilą, kiedy ktoś mnie rozśmieszył. A nade wszystko wiem, że muszę się cieszyć z tego, co mam."

Maggie wykreowana jest w książce na osobę bardzo mądrą i z optymistycznym podejściem do życia. Przeżywa poszczególne trudne chwile, lecz nie załamuje się i walczy. Autorka świetnie obrazuje  stany po wypadku m.in. szok, bunt, a na koniec akceptację. Uczy się życia na nowo. Poznaje świat, nie z pozycji stojącej, lecz siedzącej. Dla bohaterki świat wydaje się inny. Rzeczy, które wcześniej wydawały jej się najważniejsze, teraz nie mają już takiego sensu jak wcześniej. 

Autorka wskazuje czytelnikowi ważny powód  do refleksji. Zastanawiamy się, czy na osoby nam najbliższe zawsze możemy liczyć. Bohaterka nie mogła liczyć na swojego narzeczonego, z którym miała spędzić resztę życia w zdrowiu i w chorobie. Jak sam stwierdził przerosła go ta sytuacja i szybko znalazł pocieszenie u boku innej. Pomocną dłoń podali jej rodzice, siostra, z którą się pogodziła, ale przede wszystkim jej rehabilitant. To oni nie odwrócili się od niej i wytrwali i pomagali jej żyć na nowo.

Dzięki tej książce utwierdziłam się w przekonaniu, że każdy ma swój pisany los i nawet gdy sobie go zaplanuje to nie zawsze on idzie, tak jakbyśmy chcieli. Nie da się wszystkiego mieć zaplanowane, gdyż jedna chwila może wszystko zmienić.

Przeczytajcie koniecznie. Jak dla mnie to jedna z lepszych książek obyczajowych wydana w 2019r

Moja ocena: 10/10

Dane techniczne:

Tytuł: Milion nowych chwil
Autor: Katherine Center
Wydawnictwo:MUZA S.A
Data premiery: 17.07.2019
Liczba stron: 416


Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu MUZA S.A

Czytaliście tę książkę?

Komentarze

  1. Chętnie przeczytam, gdyż lubię historie, które mają coś do przekazania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również chętnie sięgamy po tego typu książki. Tę gorąco polecam 😀

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Polecam ją i nie mogę się doczekać twojej opinii na temat tej książki.
      Pozdrawiam 😀

      Usuń
  3. To prawda, nie da się wszystkiego zaplanować. Mam tę książkę w planach. Czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jakby człowiek chciał wszystko zaplanować to nie da się tego zrobić. Polecam tę książkę bo warto.
      Pozdrawiam 😀

      Usuń
  4. Piękna, również bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach tę książkę, mam nadzieję, że będę równie zadowolona z jej lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi sie, że ci się spodoba. Warto ją przeczytać.
      Pozdrawiam 😀

      Usuń
  6. Słyszałam o niej. Może kiedyś ją przeczytać, zwłaszcza że większość ją zachwala.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ją w wolnej chwili przeczytać. Jest to piękna historia. Pozdrawiam 😀

      Usuń
  7. Teraz to już na pewno nie mogę przejść obok niej obojętnie. Ma dość głośną reklamę, więc obawiałam się czy nie będzie przegadana. Ale widzę, że to ksiązka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz czytam o tej książce. Fabuła ciekawa szkoda, że w opinii zdradziłaś najważniejsze motywy. Trudno i tak mam ochotę poznać bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystko zdradziłam więc nie wszystkie historie odkryłam. Jeszcze wiele do odkrycia dla Ciebie w tej książce.
      Pozdrawiam 😀

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)