"Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół" Regina Brett



Ta książka nie jest dla każdego. Napisałam ją z myślą o tych, którzy zostali zranieni albo kochają zranionych, ale i dla tych, którzy są nieświadomi własnych ran, chociaż innym wydają się one oczywiste.
No dobrze, wygląda na to, że ta książka jest dla każdego.
Głodna miłości – tak czułam się przez wiele lat mojego życia. I wiem, że nie jestem w tym odosobniona.
Przeżyłam wiele trudnych chwil. Dziś potrafię spojrzeć wstecz i dostrzec dar w każdym z moich doświadczeń. Gdybym mogła wybierać z menu życia, nigdy nie zdecydowałabym się na większość sytuacji, które mi się przytrafiły – a mimo to żadnej nie żałuję. Każde doznanie i każdy związek uczyniły mnie tą osobą, którą jestem. Dziś wreszcie mogę powiedzieć, że kocham ją całym sercem.
Pragnę, żebyś i ty ze wszystkich sił pokochał siebie, swoje życie i otaczających cię ludzi.
(źródło: www.empik.com)

Książka Reginy Brett to zbiór 50 felietonów, a każda podchodzi w inny sposób do głównego tematu, jakim jest miłość do siebie, a także do innych osób. W każdej lekcji człowiek uczy się nowego podejścia do kochania. Autorka daje nam rady jak pokochać siebie i innych. Aby lepiej to zobrazować, pokazuje przykłady z własnego podwórka. Dzieli się własnymi przeżyciami i doświadczeniami, a także sytuacjami, jakie wydarzyły się jej najbliższym.

"Miłość to więcej niż uczucie. To również wybór. To decyzja, którą podejmujesz dzień po dniu, a nawet czasem godzina po godzinie."

Czytając te lekcje, czytelnik zauważa jak długą drogę musiała przejść autorka. Nie wyobrażam sobie, ile cierpienia doświadczyła, aby być w miejscu, w którym się obecnie znajduje. Alkoholizm, samotne macierzyństwo czy rak to wszystko dało jej siłę, aby teraz być tym kim jest. Jej upór i siła walki jest do pozazdroszczenia.

"Przypadki to tylko chwile, gdy Bóg woli pozostać anonimowy"
 
 Dopiero teraz sięgnęłam po jej książkę i już wiem, że nie będzie to ostatnie moje spotkanie z nią. Już rozumiem szum, jaki pojawia się wokół jej książek, gdy pojawia się nowa. Książki Reginy są dla każdego z nas. W tej, w świetny sposób zobrazowała to, że aby pokochać innych, najpierw trzeba pokochać samego siebie. Jest to długa droga. Wiele trzeba przejść i wielką mieć motywację do tego, aby siebie stawiać na pierwszym miejscu i zacząć dbać o siebie, a dopiero później o innych.

"Goniąc za tym, czego pragniesz, możesz stracić to, czego potrzebujesz."

Zbiór lekcji polecam wszystkim. Nie trzeba znać wcześniejszych książek autorki, aby przeczytać tę książkę. Po jej przeczytaniu, człowiek może wysnuć wiele wniosków dla siebie, a następnie stosować je w życiu.

Moja ocena: 9/10
 
DANE TECHNICZNE:

Tytuł: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół
Autor: Regina Brett
Wydawnictwo: Insignis
Data premiery: 25.10.2017
Liczba stron:352

Komentarze

  1. Nie jestem do końca przekonana, jak sama autorka powiedziała, nie jest ona dla wszystkich. Może z czasem się przekonam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że nie trzeba znać wcześniejszych książek autorki, aby przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno warto ją przeczytać. Wiele osób nie potrafi kochać siebie i dla nich może być ona pouczająca.

    OdpowiedzUsuń
  4. O tej serii książek słyszałam już bardzo dużo i mam ją na przeczytać, choć tego typu książki, nie zawsze do mnie przemawiają. Mam nadzieję, że niebawem mi się to uda. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała recenzja, ja jestem bardzo przekonana do tej pozycji :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi naprawdę ciekawie! Jeśli będę miała okazję to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ciągnęło mnie nigdy do książek tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O książkach autorki słyszałam i kiedyś na pewno na którąś się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tej autorce, bo to nie do końca moje klimaty, ale tę konkretną chyba przeczytam. Brzmi, jakby mogła się przydać w życiu 😊
    Pozdrawiam
    subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam <3
    Uwielbiam książki Brett <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)