"Masz wiadomość" Agata Przybyłek


 Główną bohaterką książki jest Julia. Jest to dwudziestokilkuletnia studentka filologii angielskiej, która została porzucona przez ukochanego tuż przed ślubem. Jest załamana i nie wierzy, że spotka na swojej drodze miłość. Ma oddaną przyjaciółkę - Alicję, która pewnego dnia namawia ją do założenia konta na portalu randkowym. Początkowo jest do tego sceptycznie nastawiona, lecz po wielu namowach daje się przekonać. W drodze, w pociągu przegląda profile różnych mężczyzn, ale żaden nie przypada jej do gustu. Zupełnie przypadkiem trafia na profil mężczyzny, którego nick ją intryguje, postanawia do niego napisać...Czy jedna wiadomość zmieni życie Julii i Adama? Czy bohaterowie spotkają się w realu? Przeczytajcie koniecznie...

Autorka zestawiła w swojej książce losy dwóch bohaterów - Julii i Adama. Julia wydaje się dziewczyną bardzo zranioną, ponieważ w niedawnej przeszłości porzucił ją narzeczony, z którym planowała wspólną przyszłość. Cały swój wolny czas poświęca na studia, pisanie pracy magisterskiej i pracę. Na pomysł swojej przyjaciółki, reaguje bardzo sceptycznie i nerwowo. Boi się spróbować znajomości przez internet. Boi się cierpienia...

"Ale gdy ktoś łamie ci serce po raz czwarty, w dodatku zawsze jest to ten sam mężczyzna, który dwa miesiące wcześniej poprosił Cię o rękę, a ty wykrzyczałaś entuzjastyczne "tak", to wcale nie masz ochoty umierać. Boli cię serce, to prawda, jesteś w kiepskiej formie, ale łzy już nie płyną. No, a przynajmniej nie stale" 

 Adam to chłopak również doświadczony przez życie. Studiuje na pierwszym roku na Politechnice Szczecińskiej, pracuje w Filharmonii. Wcześniejsze lata przebywał za granicą, lecz los również nie był dla niego łaskawy. Ukochana dziewczyna, dla której on był w stanie zrobić wszystko, rzuciła go. Bał się samotności, ale z drugiej strony nie myślał, że spotka jeszcze dziewczynę, z którą będzie chciał spędzić resztę swoich dni...

"Może to naiwne i nieco staromodne, ale głęboko wierzył, że gdy spotka się prawdziwą miłość, to można przeżyć życie z jedną osobą. Budzić się obok nie co rano i zasypiać co wieczór. Patrzeć, jak na jej twarzy pojawiają się pierwsze zmarszczki i chodzić z nią do okulisty, gdy pogorszy się wzrok"

"Masz wiadomość" to książka, która jest idealna pod każdym względem. Jak się dowiadujemy, jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami z życia autorki, ale też nie tylko autorki...myślę, że większości z nas. Czytając tę książkę, widziałam w niej siebie. Ja też znalazłam miłość swojego życia przez portal randkowy i dokładnie miałam takie same powody założenia profilu na tym portalu, więc tym bardziej jest mi ta książka bliska.

Agata Przybyłek stworzyła historię na pozór bardzo prostą. Początkowo, może się ona dłużyć czytelnikowi, lecz jest w niej coś magicznego i wyjątkowego. Czytając ją, czytelnik zamyka się w świecie głównych bohaterów. Jest ona bardzo intymna.

"Słyszałem kiedyś takie ładne powiedzenie, że każdy z nas ma za sobą cień. Chmurę przeszłości, która przypomina o wszystkich wydarzeniach, które sprawiły, że jest teraz takim, a nie innym człowiekiem"
 
Jedyne co mnie w niej zaskoczyło to było zakończenie i z chęcią bym sięgnęła po drugą część tej książki, aby dowiedzieć się, jak się historia zakończyła. Liczę, że z HAPPY ENDEM.

Moja ocena: 9/10



DANE TECHNICZNE:

Tytuł: Masz wiadomość
Autor: Agata Przybyłek
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data premiery: 15.01.2020
 Liczba stron: 368

Komentarze

  1. Myślę, że przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że tak. Jeżeli lubisz tego typu książki to zdecydowanie ci przypadnie do gustu. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny 😀

      Usuń
  2. Mam na czytniku, chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią przeczytam twoja opinie o tej ksiazce. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny 😀

      Usuń
  3. Intryguje mnie, że książka oparta na prawdziwych wydarzeniach. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Jeżeli lubisz tego typu historie to spodoba ci się ta.
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny 😀

      Usuń
  4. Jak dorwę to chętnie gdzieś sięgnę <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki tej autorki i tę książkę również mam w planach przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo dobrego słyszałam o tej autorce. Pewnie kiedyś po jakąś jej książkę sięgnę. Super, że ci się podobała.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Polubiłam tę autorkę, a okładka zachęca do czytania równie jak zawartość :D
    Pozdrawiam, Pola.
    wwww.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ zachwalasz. Skoro idealna i skoro zachęca do dalszego odkrywania historii, zdecydowanie ma szansę zadowolić także i mnie. Nie miałam w planach jej czytać, ale może jednak zmienię zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie książki Agaty są przecudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie za bardzo lubię się z tą autorką. To znaczy nie uważam, że pisze ona złe książki, tylko z reguły jestem jej powieściami lekko znużona, czasem zirytowana ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Na razie nie planuję, ale w przyszłości nie mówię nie
    Pozdrawiam
    subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki Agaty Przybyłek jeszcze przede mną, chciałabym niedługo poznać twórczość autorki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o niej, ale nie miałam okazji jeszcze ją czytać. Koniecznie muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)