"O pisaniu na chłodno" Remigiusz Mróz




W tej książce Remigiusz Mróz daje się poznać od dotychczas skrzętnie skrywanej strony. Opisuje swoją pisarską drogę i trzyma czytelnika w napięciu, niczym w jednym ze swoich najlepszych kryminałów. Odkrywa kulisy własnego warsztatu, a ostatecznie udowadnia, że każdy z nas nosi w sobie przynajmniej jedną nienapisaną książkę. Wszystko to robi na chłodno, ale także z przymrużeniem oka – dzięki czemu pozycja ta to nie tylko wyczerpujące kompendium pisarskie dla wszystkich, którzy myślą o stworzeniu własnej powieści, lecz porywająca, zabawna i momentami poruszająca lektura.
(źródło www.empik.com)

Książki Remigiusza Mroza nie planowałam czytać, ale gdy dostałam propozycję od wydawnictwa Czwarta Strona stwierdziłam, że czemu nie spróbować.

Poradnik o pisaniu Remigiusza Mroza podzielony jest na dwie części. Pierwsza część jest swego rodzaju autobiografią. Mróz w sposób bardzo humorystyczny, ale też czasami wzruszający  dzieli się historią swojego życia i początkami pisania. Czytelnik może poznać wiele ciekawostek z życia autora o których na pewno nigdy nie wiedział ponieważ Mróz niechętnie udziela wywiadów oraz niechętnie dzieli się historią swojego życia. W pierwszej części wspomniane jest także, jak wiele w karierze pisarza znaczyli blogerzy/youtuberzy.

W drugiej części przeobraża się w fachowca - specjalistę od pisania, który radzi młodym pisarzom oraz osobom, które chcą zacząć tą świetną przygodę z piórem. Daje cenne wskazówki oraz rady, lecz jak sam mówi nie daje złotego środka na sukces. Mróz przy pisaniu tej części często odwołuje się do książek innych autorów. Najczęściej jest to poradnik pisania Kinga. Rady i wskazówki, jakie daje autor mogą pomóc młodemu pisarzowi poukładać swoje myśli, uporządkować bieg historii, jaka jest w jego głowie, a na sam koniec wydać upragnioną książkę.

Książka wydana jest w formie poradnika i ukazuje w zabawnej i przyjemnej formie najważniejsze rzeczy związane z zawodem pisarza.  Jest to najbardziej osobista książka Mroza. 
Mnie osobiście książka się podobała, lecz nie wywołała efektu WOW, ale myślę, iż osoby, które chcą rozpocząć swoją przygodę z pisaniem powinny ją przeczytać.

Moja ocena książki: 7/10

Dane techniczne:
Tytuł: O pisaniu na chłodno
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data premiery: 28.11.2018
 Liczba stron: 299


Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona

A wy co czytacie?

Pozdrawiam i dziękuję za każdy komentarz :) 

Komentarze

  1. Jestem już po lekturze i cieszę się, że mogłam być częścią literackiej historii Remka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisarka raczej nie zostanę, więc chyba tym razem, sobie odpuszczę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Prozę Mroza bardzo cenię, jednak na taką formę lektury z nim związaną niekoniecznie mam ochotę. Widzę jednak, że przywędrowała do recenzentów z ciekawymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kupiłam ją bratu pod choinkę (już przeczytał) i miał podobne odczucia jak Ty....

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostałam pod choinkę, więc niedługo pewnie przeczytam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja opinia o tej książce pojawi się za kilka dni. Ogólnie miałam kilka uwag, ale było ok :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Marzy mi się zobaczyć własny tytuł na półce.... Nawet już chciałam ją kupić, ale jeszcze się wytrzymałam :)
    Pozdrawiam, Eli z https://czytamytu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Autor miał parę atrakcyjnych pomysłów, analogicznych zresztą do moich - pięknie, że ktoś publikuje tego typu artykuły i dzieli się tą bezcenną wiedzą z innymi ludźmi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Potwornie mi się nudziło, w takim razie uruchomiłam komputer oraz zaczęłam surfować po sieci. Przypadkowo napotkałam na tę stronę internetową i powiem jedno - perfekcyjnie! Interesujący portal internetowy, bezmiar rad oraz artykułów, jakie pozwolą zabić nudę, jestem na tak!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)