"Zawsze i na zawsze" Jenny Han RECENZJA PREMIEROWA

Kochani

Dziś przychodzę do Was z opinią najnowszej książki Jenny Han. Jest to finał serii "Do wszystkich chłopców, których kochałam" 






Finał bestsellerowej serii, która okazała się hitem Netflixa i podbiła serca nastolatek!
Ostatni rok nauki w liceum Lara Jean zaplanowała co do dnia. Jej idealny, romantyczny związek z Peterem rozwija się dokładnie tak, jak powinien. Wizja wspólnych studiów sprawia, że dziewczyna nie może się doczekać tego kroku w dorosłość. Wszystko jest perfekcyjne!
Do czasu.
Na Larę Jean i jej rodzinę spada lawina nieoczekiwanych wiadomości. Wszystko, co było zaplanowane w najdrobniejszych szczegółach, trzeba wyrzucić do kosza.
Czy Lara Jean i Peter przetrwają kolejną burzę, która nadciąga nad ich związek? Czy rodzina Song poradzi sobie ze zmianami? I czy każda miłość musi być tak poplątana?
(źródło www.empik.com)
 
Historia rozpoczyna się w momencie, kiedy główna bohaterka staje przed wyborem dalszej ścieżki kształcenia. Lara Jen jest w ostatniej klasie liceum. Ma chłopaka - Petera  którego bardzo kocha oraz cudowną rodzinę: ojca i dwie siostry, którzy ją wspierają w każdej podjętej przez nią decyzję. Jej ojciec planuje ślub, w który ona bardzo się angażuje. Czas ucieka, a ona musi podjąć decyzję co do swojej przyszłości. Musi podjąć decyzję dotyczącą wyboru uczelni oraz czy jej związek z Peterem na odległość przetrwa. Jak się ułoży? Czy to już koniec historii? Przeczytajcie koniecznie...
"...nauczyła mnie, że miłość polega na dokonywaniu co dzień odważnych wyborów.(...) Zawsze stawiała na miłość, zawsze stawiała na przygodę. Dla niej były jednym i tym samym."
 
Autorka w swej książce niby młodzieżowej i bardzo lekkiej porusza trudny temat dla nastolatek. Wiadomo...okres nastoletni to czas pierwszych poważnych miłości, zakochania. Młode osoby, gdy kończą liceum, stają przed wyborem studiów. Często są to uczelnie oddalone od miejsca zamieszkania kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt kilometrów. I tu pojawia się problem...jak pogodzić miłość z nauką. Główni bohaterowie do tych dylematów podchodzą bardzo dojrzale. Pokazują, jak można sobie z tym problemem poradzić. 

Czytając tę książkę nie poznałam wcześniejszych tomów bałam się, że zatracę się w niej. Tak się jednak nie stało...bez problemu odnalazłam się w historii Lary Jen i Petera. Autorka zostawiła otwarte zakończenie i niby jest to ostatnia część serii, to ja z chęcią bym przeczytała, jak główna bohaterka sobie radzi na uczelni i w związku na odległość. 

Książkę polecam przede wszystkim młodym dziewczynom, lecz myślę, że osoby dorosłe też mogą przeczytać, aby oderwać się od codziennych problemów i lepiej zrozumieć młodzież. 
 
Książkę możecie znaleźć i kupić na stronie  @empikcom

Moja ocena: 7/10


Dane techniczne:

Tytuł: Zawsze i na zawsze
Autor: Jenny Han
Wydawnictwo: Kobiece
Data premiery: 13.11.2019
Liczba stron:378

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu KOBIECE i wydawnictwu YOUNG






Komentarze

  1. Nie znam jeszcze tej serii, ale może kiedyś nadrobię zaległości. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wolałabym przeczytać wcześniejsze tomy tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym wolała zacząć od pierwszej części ale z racji że czas gonił to musiałam tylko trzecia część przeczytać.
      Pozdrawiam 😀

      Usuń
  3. Nie znam tej serii ale chętnie poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam tę serię właśnie, aby trochę oderwać się od codzienności, bo historia Lary Jean jest urocza i słodka <3 A ten tom oczywiście przeczytam jak dwa pierwsze!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam podobne odczucia po lekturze tej książki, z tym, że ja znam poprzednie tomy ;). Tak, to seria w sam raz dla młodych dziewczyn, które będą mogły w postaci Lary Jean odnaleźć siebie i swoje problemy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam i czytałam już wiele opinii o tej książce. Mnie samej do niej nie ciągnie na razie, ale jak przyjdzie więcej wolnego to może dam jej szansę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest to historia, którą mam ochotę poznać. Może jestem już za stara na takie książki ;)
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Serię znam, ale nie czytałam jeszcze. Muszę to zmienić :D
    Pozdrawiam i wracam do regularniejszego komentowania, za nieobecność przepraszam :* Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam poprzednich części, więc na razie nie będę ją czytać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię powieści dla młodzieży, zwłaszcza utrzymane w takim klimacie, jednak tutaj mam do nadrobienia całą serię i będę musiała znaleźć na nią trochę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Również czytałam <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i również polecam :) Świetna jest cała seria, ale ten tom najlepszy, właśnie ze względu na to, że bohaterowie są bardziej dojrzali i stają przed dorosłymi problemami.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wielkie podziękowania dla tego wspaniałego człowieka o imieniu Dr. Agbazara, wielki rzucający, który przywraca radość z pomocy w przywróceniu mojego kochanka, który oderwał się ode mnie cztery miesiące temu, ale teraz, z pomocą dr. Agbazara, wielka miłość, rzuca zaklęcia. Dzięki mu. Możesz również poprosić go o pomoc, gdy będziesz go potrzebować w trudnych czasach: ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp ( +2348104102662 )

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam tę serię :) Bohaterowie są świetni i bardzo się z nimi zżyłam od pierwszej części. Musisz koniecznie nadrobić dwa tomy, bo wiele dobrego cię ominęło :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja żona zostawiła mnie dla innego mężczyzny po 5 latach małżeństwa. Próbowałem się z nią pogodzić, ale nigdy nie zgodziła się na powrót do domu, mówiąc, że jest znudzona małżeństwem. Szukałem sposobów na odzyskanie jej w Internecie, kiedy natknąłem się na świadectwo o rzucającym zaklęcia Dr Ajayi, który pomagał ludziom w rozwiązywaniu problemów w ich związkach. nigdy nie wierzę w pracę duchową, ale kocham swoją żonę i desperacko pragnę, aby wróciła do mojego życia. więc kontaktuję się z doktorem Ajayi i wyjaśniam mu swoje problemy, ku mojemu największemu zdziwieniu DR AJAYI pomógł mi przywrócić moją kobietę po 3 dniach i teraz mój związek jest doskonały, tak jak obiecał. Odzyskanie stałego zaklęcia ex z powrotem nie tylko przywróci kogoś, kogo kochasz, ale także zjednoczy uczucia twoich kochanków, abyś był równie szczęśliwy z tą osobą. Jeśli przechodzisz przez trudności w swoim związku i chcesz szybkiego rozwiązania, skontaktuj się z dr Ajayi na EMAIL: drajayi1990@gmail.com lub WhatsApp LUB numer Viber +2347084887094

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)