"Cała przyjemność po mojej stronie" Natalia Sońska

Moi Drodzy

Ten post pisze się już przeszło miesiąc i nie mogę go skończyć. Dlatego wybaczcie moją długą nieobecność, lecz po wielu godzinach "ślęczenia" przed komputerem podczas lekcji zdalnych,a potem sprawdzania prac i zadań domowych mam dość ekranu i komputera.

Tę książkę kupiłam już jakiś czas temu, ale nigdy nie miałam czasu jej przeczytać. Ostatnio, gdy stanęłam przed dylematem co przeczytać wybór padł na nią.



CO PISZE NA OKŁADCE

W cukierni „Słodka” już od progu pachnie wanilią i sernikiem. Jagoda piecze i ozdabia słodkości, wkładając w to całe serce. Regularnie do „Słodkiej” zagląda Tomasz – czy to zasługa pysznego sernika, czy zamkniętemu w sobie wdowcowi wpadła w oko autorka jego wyjątkowej receptury? Jagoda zaczyna dostrzegać, że łączy ją z sympatycznym Tomkiem podobne poczucie humoru, a tematów do rozmów nigdy nie brakuje. Czy dzięki pogawędkom przy ciastku kobieta przestanie myśleć o czekającym ją rozwodzie i otworzy się na nowe uczucie? Jak zaufać kolejnemu mężczyźnie, gdy jeszcze nie ostygły wspomnienia zdrad męża?
W nowej serii Natalia Sońska kusi dobrze wypieczonymi historiami i słodko-gorzkimi, ale z odrobiną lukru, wyznaniami bohaterów. Spróbuj, a nie pożałujesz!
 (opis pochodzi od wydawcy)

RECENZJA

Historia opowiada losy młodej dziewczyny Jagody Mazurek,  która skończyła ekonomię, lecz od zawsze chciała pracować w cukierni. W chwili, gdy ją poznajemy, mieszka z mężem Łukaszem w odziedziczonej po swojej ciotce kamienicy, w której na parterze znajduje się cukiernia "Słodka". Gdy wraca pewnego dnia od rodziców, zastaje swojego męża z kochanką - asystentką. Składa pozew o rozwód z winy męża i chce zacząć nowy etap w życiu. Do cukierni, w której pracuje jako kelnerka, a czasem też piecze i wymyśla nowe receptury, przychodzi regularnie młody atrakcyjny mężczyzna Tomasz, którego życie również nie oszczędzało. Ma swój pewien rytuał, co tydzień kupuje to samo ciastko. Jest to sernik.  Pomiędzy tą dwójką zaczyna coś się dziać, iskrzyć. Czy połączy ich wyjątkowe uczucie? Jak ta relacja się rozwinie? Przeczytajcie koniecznie...

"Jagoda uwielbiała swoją pracę. Skończyła ekonomię, ale nigdy nie myślała o sobie jako o bizneswoman w idealnie skrojonym kompleciku, z teczką w ręce, sprawnie poruszającej się w korporacyjnych"


Zacznijmy od samego początku..na pierwszy plan wysuwa się piękna, cukierkowa okładka w kolorach różu, koło której nie można przejść obojętnie w księgarniach. Na okładce widnieją dłonie, które trzymają różowy kubek. Niby ktoś mógłby powiedzieć, że od tego różu jest mdło, ale ma on swój urok. Natomiast tytuł "Cała przyjemność po mojej stronie" jest bardzo zagadkowy i tajemniczy.

Cała akcja toczy się w cukierni "Słodka" w Lublinie. Przyznam, że pierwszy raz stykam się z tego typu motywem głównym w książce. Autorka pokazuje nam różne oblicza miłości, a także to, że nawet w najsłodszym miejscu czasem jest "gorzko". Przedstawione są ludzkie troski i przeszkody dnia codziennego m.in. strata bliskiej osoby i żałoba po niej. W książce przedstawiona jest historia Tomka, który po stracie żony staje przed wielkim dylematem: czy jeżeli zwiąże się z nową osobą, to czy zdradzi żonę, która zmarła? Czytając tę książkę, sama zastanawiałam się nad tym pytaniem i przyznam, że gdybym była w tej samej sytuacji co Tomek nie wiedziałabym co zrobić.

"Szczęście to coś subiektywnego i każdy jest szczęśliwy na własny sposób.(...) każdy postrzega szczęście przez pryzmat własnego systemu wartości"

PODSUMOWANIE

"Cała przyjemność po mojej stronie" to idealna książka na jedno popołudnie. Autorka ma lekkie pióro i kreuje bohaterów na ludzi, którzy od razu w czytelniku wzbudzają sympatię. Jest to książka o rozterkach dnia codziennego i poszukiwaniu miłości, która czasem jest bliżej niż nam się wydaje. Ciekawi mnie to, jak dalej potoczą się losy bohaterów, jednak z dalszym czytaniem chcę poczekać, aż autorka wyda 5 część serii "Jagodowa miłość"

Jeśli jeszcze tej książki nie czytaliście, POLECAM !!!!

Moja ocena to 9/10
 
Tytuł: Cała przyjemność po mojej stronie
Autor: Natalia Sońska
Wydawnictwo: Czwarta strona
Data premiery: 23 maj 2018
Liczba stron: 336

Komentarze

  1. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała. Pozostałe części również na pewno przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę nadrobić tylko skąd wziąć czas??

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam już kiedyś o tej serii i mam ją gdzieś tam z tyłu głowy, ale na ten moment nie mam chęci, żeby ją poznać. Może jak trochę się ogarnę z moimi stosikami, to sięgnę i po książki pani Sońskiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyłączam się do polecenia, kawał dobrej lektury na lato :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)