"To, co bliskie sercu" Katherine Center


CO PISZE NA OKŁADCE

Cassie Hanwell wiedzie spokojne i poukładane życie. Pracuje w straży pożarnej w teksańskim mieście Austin i jako jedna z nielicznych kobiet regularnie uczestniczy w wielu akcjach. Pewnego dnia niespodziewany telefon od matki burzy jej spokój. Poważnie chora kobieta, która przed laty porzuciła męża i córkę, teraz potrzebuje jej pomocy.

Staroświecka jednostka strażacka w Massachusetts, gdzie przenosi się Cassie, w niczym nie przypomina jej poprzedniego miejsca pracy. Brakuje funduszy i nowoczesnego sprzętu, a nowi koledzy są nieokrzesani i mają swoje grubiańskie zwyczaje. Nie są zachwyceni, gdy do ich męskiego zespołu dołącza kobieta. Sumienna i obowiązkowa Cassie staje przed dużym wyzwaniem: musi odnaleźć się w nowym środowisku, a oprócz tego naprawić relacje z matką i uporać się z koszmarami z przeszłości. Na jej drodze staje też zabójczo przystojny strażak, przez którego trzymanie się zasady: "Nigdy nie umawiaj się z nikim z pracy" może się okazać niewykonalne.

Wkrótce uczucia do kolegi z jednostki okażą się jej najmniejszym zmartwieniem. Splot dramatycznych wydarzeń wystawi odwagę Cassie na próbę. Czy dziewczyna okaże się wystarczająco silna i zdeterminowana, by zawalczyć o to, co dla niej najważniejsze?

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

RECENZJA

Cassie to młoda dziewczyna, mieszkająca w jednym z teksańskich miast. Na co dzień pracuje w straży pożarnej. Pewnego dnia dostaje telefon od matki, który wywraca jej życie do góry nogami. Jej matka jest chora, nie widzi i prosi dziewczynę o to, by przyjechała jej pomóc. Początkowo Cassie jest przeciwna, lecz w końcu przenosi się do niej i znajduje pracę w straży niedaleko Bostonu. Koledzy z pracy, na czele z komendantem są przeciwni, aby kobieta pracowała u nich w jednostce. Są chamscy i nie chcą jej w zespole. Razem z nią przychodzi do pracy Owen, któremu dziewczyna bardzo się podoba. Jak potoczą się dalsze losy Cassie i jej matki? Czy dziewczyna udowodni kolegom z pracy, że jest dobrą osobą na tym stanowisku? Czy Cassie spotka szczęście?

"Pracowałam nie tylko w straży, ale też jako instruktorka samoobrony, poza tym miałam dziesięć godzin tygodniowo wolontariatu w organizacji Big Sisters, przygotowywałam się do udziału w maratonie, a w weekendy pomagałam tacie rozbudowywać dom. Ledwo mi starczało czasu na sen, a co dopiero mówić o "rozrywkach""

 

Katherine Center stworzyła powieść, która chwyta każdego czytelnika za serce. Poruszyła w niej kilka ważnych  aspektów. Począwszy od tego, że w wieku 16 lat główna bohaterka została skrzywdzona psychicznie przez swoją rodzicielkę oraz seksualnie przez swojego "chłopaka". Te wydarzenia spowodowały, że dziewczyna bardzo zamknęła się w sobie i ciężko było jej nawiązać nić porozumienia. Była samotna i  nie dopuszczała nikogo do siebie oraz nie umiała się w nikim zakochać.

"Kiedy człowiek wybiera miłość, choć tyle razy zawiódł się na ludziach, którzy nagle z jego życia znikali, łamiąc mu serce...Kiedy człowiek dobrze już wie, jakie trudne jest życie, a jednak mimo to wybiera miłość...To nie jest oznaka slabości, tylko odwagi"

Kolejnym tematem do refleksji, jaki autorka przytoczyła jest przebaczenie. Pokazuje, jaką drogę przechodzi bohaterka, aby móc wybaczyć matce. Czy Paniom uda się dojść do porozumienia i czy córka wybaczy matce czyny z przeszłości? Przekonajcie się...

"To, co bliskie sercu" to książka z jednej strony lekka, natomiast z drugiej obrazująca problemy, z jakimi każdy z nas musi się zmierzyć. Autorka bardzo lekko wplotła w fabułę problemy istniejącego świata m.in porzucenie przez rodzica, przemoc fizyczną, tajemnice. Dała czytelnikowi wiele momentów do refleksji. Mimo tego typu zabiegów książka napisana jest lekko i obrazowo.

Polecam ją wszystkim

Moja ocena: 9/10

Dane techniczne:

Tytuł: To, co bliskie sercu
Autor: Katherine Center
Wydawnictwo:MUZA S.A
Data premiery: 03.06.2020
Liczba stron: 479


Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu MUZA S.A


Czytaliście tę książkę?

Komentarze

  1. Mam w planach. Muszę w końcu poznać prozę tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach tę książkę, bo zainteresowało mnie, że główna bohaterka pracuje w straży pożarnej, to rzadkość w powieściach. Ale i sam opis i te wszystkie pozytywne recenzje, tylko mnie zachęcają ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na początku nie byłam do tej książki przekonana, ale przekonały mnie recenzje i mam ją w planach.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podobało mi się ta książka i wszystkim ją polecam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że to bardzo mądra książka. Słyszę o niej pierwszy raz, ale muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Również bardzo mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)